Audyty żywności programu „Doceń polskie” niezmienne pod honorowym patronatem Ministra

- Wyrażam uznanie dla inicjatywy organizacji przedsięwzięcia, które stwarza możliwości promowania polskich producentów wytwarzających żywność wysokiej jakości oraz kształtowania pozytywnego wizerunku polskiej żywności. Jestem przekonany, że przedsięwzięcie pn. „Doceń polskie” skutecznie będzie zachęcać konsumentów do nabywania rodzimych produktów - napisał Krzysztof Jurgiel, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w liście skierowanym do organizatorów programu „Doceń polskie”. Wszystkie dotychczasowe audyty artykułów spożywczych odbyły się pod honorowym patronatem szefa resortu rolnictwa, podobnie będzie z certyfikacjami zaplanowanymi na 2018 rok.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi sprawuje honorowy patronat nad atestacjami żywności od samego początku realizowania programu, czyli od roku 2011. Do twórców przedsięwzięcia dotarł niedawno list z oficjalnym potwierdzeniem, że zaplanowane na 2018 rok certyfikacje także odbędą się pod patronatem honorowym szefa resortu rolnictwa.- Bardzo nas to cieszy! Nasza radość jest tym większa, że takim wsparciem mogą poszczycić się nieliczne inicjatywy -  komentuje Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Za nami XXVI certyfikacja, kolejna odbędzie się w styczniu
Ostatnia z przeprowadzonych do tej pory certyfikacji żywności odbyła się 25 października w Sosnowcu. To były czwarte w tym roku (a w całej historii przedsięwzięcia - dwudzieste szóste) obrady Loży Ekspertów, czyli grona specjalistów decydującego o przyznaniu znaków jakości „Doceń polskie”. Spotkania Loży Ekspertów, podczas których oceniana jest żywność biorąca udział w programie odbywają się co kwartał, kolejne jest zaplanowane na styczeń 2018 roku.

- Audyty żywności to bardzo ważne wydarzenia w kalendarzu programu „Doceń polskie”, ale nasze działania nie sprowadzają się tylko do ich organizacji, wręcz przeciwnie! Podczas atestacji Loża Ekspertów podejmuje decyzję o przyznaniu certyfikatów wyróżniającym się produktom spożywczym, otwierając w ten sposób drogę ich wytwórcom do korzystania z pakietu różnorodnych narzędzi wspierających ich działania. Nagrodzonych producentów wspieramy przez cały okres, na jaki przyznawane są znaki jakości, czyli 2 lata. Po tym czasie  wytwórca może poddać produkt recertyfikacji, a w przypadku pozytywnego werdyktu jury - korzystać z potencjału godła „Doceń polskie” przez kolejne 2 lata - podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”.

Korzyści dla producentów nagrodzonej żywności
- Laureaci programu „Doceń polskie” mogą posługiwać się znakiem promocyjnym na wszystkich polach eksploatacji, podkreślając wysoką jakość produktu i jego rodzime pochodzenie, tak istotne dla konsumentów. Warto w tym miejscu dodać, że nazwa programu jest chroniona (jako znak towarowy) i zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP. Poza tym, firmy mogą dowolnie dysponować certyfikatem programu (wytwórcy często eksponują go w sklepach, czy stoiskach targowych), a także promować swoje wyroby za pośrednictwem bloga, bezpłatnego kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”, czy materiałów udostępnianych mediom - wylicza Marek Bielski.

- W tym roku pakiet ten rozszerzyliśmy jeszcze o profesjonalne zdjęcia nagrodzonych produktów oraz konsultacje ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności w zakresie zgodności informacji zwartych na etykiecie artykułu spożywczego z aktualnym wymogami prawnymi. Laureaci korzystają z tych możliwości bez ponoszenia dodatkowych kosztów - podkreśla twórca programu. 

Jak dodaje, na tym nie koniec propozycji, jaką program kieruje do producentów. W tym roku, z okazji XXV atestacji żywności, organizatorzy programu „Doceń polskie” opracowali e-book z przepisami kulinarnymi producentów nagrodzonej żywności. Za nami również 5  edycja Dnia polskiej żywności - „święta” zainicjowanego przez twórców programu.

Firmy zaangażowane w przedsięwzięcie na preferencyjnych warunkach uczestniczyły także w ciekawych wydarzeniach branżowych, takich jak: VIII Targi Cukiernicze, Piekarnicze i Lodziarskie SweetTARGi, czy II Ogólnopolski Festiwal Kulinarny „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Program „Doceń polskie” był ponadto partnerem I Specjalistycznych Targów Spożywczych Food Market Court oraz XXI Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro, jest również partnerem merytorycznym Kongresu 590.

* * *

Autor: Anna Koza/Adventure Media

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70